luni, 14 martie 2016

Împreună cu TIMPUL, mereu la înălțime!

Împreună cu TIMPUL, mereu la înălțime!


Marți, 15 martie 2016, începând cu ora 11:00, intrați în atmosfera anilor 1870 la Aeroportul Internațional Iași, în cadrul unui eveniment TIMPUL prilejuit de aniversarea a 140 de ani de la apariția primului număr al revistei. Partener și susținător al acestui proiect este Aeroportul Internațional Iași.


Pe tot parcursul zilei de 15 martie, începând cu ora 11:00, sunteți așteptați la Aeroportul Internațional Iași pentru a sărbători împreună 140 de ani de la apariția primului număr al revistei TIMPUL. Îmbrăcăm Aeroportul Internațional Iași în haine de epocă și retrăim atmosfera anilor 1870 prin momente artistice susținute de cvartetul Allegria, formația de percuționiști Alternances Junior și cvartetul The Vocals.
Marius Bodea, președintele C.A. al Aeroportului Internațional Iași: „Aeroportul Iași și-a arătat dintotdeauna deschiderea pentru tot ceea ce înseamnă multiculturalitate. Suntem încântați să găzduim și să susținem, ca partener, acest eveniment aniversar deosebit care, până la urma, e în interesul comunității. Manifestările cultural-artistice sunt primite cu bucurie de cei care ne trec pragul, iar noi vom continua să promovăm masiv tot ce aduce plus valoare Iașului, ajutându-l să renască spiritual, cultural. Urez, pe această cale, mult succes celor datorită cărora revista „Timpul” reprezintă un reper în istoria culturală a orașului nostru și nu numai.”
Daniel Șandru, directorul revistei TIMPUL: „Anul acesta, pe 15 martie, aniversăm 140 de ani de la apariția publicației noastre. Situați în prezent, privim cu reverență spre trecut, pentru a le mulțumi tuturor celor care au asigurat, de-a lungul vremurilor, existența spiritului acestei publicații, dar ne îndreptăm, totodată, privirea optimistă către viitor. Recunoștința noastră se îndreaptă, de asemenea, către toți colaboratorii revistei și către partenerii acesteia. La mulți ani!”

www.revistatimpul.ro



vineri, 11 martie 2016

Volumul Adenium „Dialogul religiilor în Europa unită”, lansat la Paris. Dezbatere cu tema „Identitatea europeană și rădăcinile sale spirituale”

DEZBATERE LA INSTITUTUL CULTURAL ROMÂN DE LA PARIS: „IDENTITATEA EUROPEANĂ ŞI RĂDĂCINILE SALE SPIRITUALE”

Noutățile lunii martie cu până la 40% reducere Vezi aici cărțile din promoție
dezbatere-adenium-parisMarți, 15 martie, începând cu ora 19 :00, Institutul Cultural Român de la Paris și Adenium vă invită să participați la dezbaterea cu tema „Identitatea europeană şi rădăcinile sale spirituale”, prilejuită de apariţia volumului „Dialogul religiilor în Europa unită”, coordonat de Iulia Badea-Guéritée și Alexandru Ojică, apărut la Adenium, în colecțiaHeadline.
Dezbaterea este moderată de jurnalista Aida Vâlceanu şi îi are ca invitaţi pe Raymond Clarinard, Valeriu Ghiletchi, Cristina Hermeziu, Iulia-Badea-Guéritée și Marc Antoine Costa de Beauregard.
Volumul „Dialogul religiilor în Europa unită” reunește o paletă largă de opinii cu privire la prezentul și viitorul religios al Europei, cuprinzând texte semnate de mari personalități ale vieții publice din România, Republica Moldova, Elveția, Coasta de Fildeș, Germania, Belgia, Spania și Franța, precum și de slujitori ai diferitelor Biserici, oferindu-i cititorului posibilitatea să compare discursuri de diferite facturi. În paginile acestui volum, veți regăsi articole semnate, printre alții, de: Lluís Alemany Giner, Iuliana Alexa, Madeea Axinciuc, Teodor Baconschi, Vasile Boari, Sorin Bocancea, Radu Carp, Raymond Clarinard, Marc‑Antoine Costa de Beauregard, Vasile Sebastian Dâncu, Lucian Dîrdală, Refi Ergun, Cristina Hermeziu, Jean‑Luc Mouton, Denis Müller, Simeon Mureșan, Horia‑Roman Patapievici, Constantin Pătuleanu, Philippe Perchoc, Andrei Pleșu, Daniela Rațiu, Nathalie de Senneville‑Leenhardt, Michael Shafir, Constantin Sturzu, Sorin Șelaru, Eugen Tănăsescu, Bogdan Tătaru‑Cazaban, László Tőkés, Cristian Unteanu.
Evenimentul va avea loc la Institutul Cultural Român de la Paris marți, 15 martie 2016, începând cu ora 19:00.

http://www.adenium.ro/?s=dialogul+religiilor&post_type=product
Comunicat Editura Adenium

joi, 10 martie 2016

Adenium lansează volumul Anatomia și fiziologia omului. Modele didactice pentru liceu și admitere la facultate, autori Mircea Nedea și Nița Nedea.

LANSARE ADENIUM LA TÂRGUL DE CARTE LIBREX IAȘI

Anatomia și fiziologia omuluiSâmbătă, 12 martie, ora 11:00, în cadrul Târgului de Carte LIBREX, care se va desfăşura în perioada 10 – 12 martie 2016, la Palas Mall Iași, Adenium lansează volumul Anatomia și fiziologia omului. Modele didactice pentru liceu și admitere la facultate, autori Mircea Nedea și Nița Nedea.
Volumul Anatomia și fiziologia omului. Modele didactice pentru liceu și admitere la facultate, autori Mircea Nedea și Nița Nedea, se adresează tinerilor care se pregătesc să susțină examenul de admitere la Facultatea de Medicină, precum și elevilor de liceu (clasele a X-a și a XI-a) și celor care se pregătesc pentru examenul de bacalaureat la biologie. Îmbogățit cu noi modele didactice în funcție de cerințele programelor școlare din ultimii ani, constituie un instrument de lucru care facilitează interpretarea logică a fenomenelor și a noțiunilor din manualele alternative, structurarea și sistematizarea adecvată a acestora. De asemenea, acest auxiliar le este util și profesorilor de biologie, oferind modele didactice utilizabile în predarea sau evaluarea la clasă a noțiunilor de anatomia și fiziologia omului, într-o unitate mică de timp și cu eficiență maximă.
Mircea Nedea (n. 1955) este profesor de biologie gr. I la Colegiul Național „C. Negruzzi”, Iași. A colaborat la realizarea a numeroase lucrări științifice de specialitate (publicate în perioada 1987-1992) și a patru invenții brevetate. Pentru activitatea didactică și educațională depusă a fost distins cu Ordinul Național „Pentru Merit” în grad de Cavaler (2000) și cu diploma „Gheorghe Lazăr” clasa I (2007).
Nița Nedea (n. 1957) este profesor de biologie gr. I la Liceul „Mihai Eminescu”, Iași. A fost inspector de biologie la I.S.J. Iași. A colaborat la elaborarea a numeroase lucrări de specialitate și pedagogie. A fost distinsă cu diploma „Gheorghe Lazăr” clasa I (2007).
Volumul Anatomia și fiziologia omului. Modele didactice pentru liceu și admitere la facultate va apărea în colecția DISCENDO și va fi lansat la Târgului de Carte LIBREX, sâmbătă, 12 martie, ora 11:00, în spațiul de evenimente Agora EX LIBRIS I. Vor participa: Mircea Nedea, Nița Nedea, Toma Constantin, Sorin Andrian, Raluca Maticiuc, Elena Bogos și Florin Iancu. Moderatorul evenimentului va fi Daniel Șandru, director editorial Adenium.â
Comunicat Editura Adenium (www.adenium,ro)

miercuri, 9 martie 2016

Demnitate versus libertate de exprimare. Controverse legislative recente

Vă invităm la dezbaterea cu tema "Demnitate versus libertate de exprimare. Controverse legislative recente", care va avea loc joi, 10 martie, ora 18, în cadrul LIBREX Iași, la Palas Mall, avându-i ca invitați pe Gheorghe-Ilie Fârte, Ovidiu Gherasim-ProcaDaniel Șandru și Sorin Bocancea.
TIMPUL cu George Bondor şi alţi 3.
Publicat de Roxana Petraru2 ore
Mâine, 10 martie, ora 18:00, în cadrul Târgului de Carte ‪#‎Librex‬ Iași

www.revistatimpul.ro

marți, 8 martie 2016

Intră acum în aventură și bucură-te de ce ți-am pregătit: 10 volume de excepție la preț de 5

Intră acum în aventură și bucură-te de ce ți-am pregătit: 10 volume de excepție la preț de 5
(Literatură)
Intra pe pagina speciala de pe site-ul Adenium, dedicata Colectiei O inima de Broscuta, joaca-te si poti castiga o reducere de 50% din pretul celor 10 volume aparute pana acum. Fii parte din aventura unei povesti pentru toate varstele.
Povestea Colectiei O inima de Broscuta a inceput din dragoste pentru cei mici si pentru literatura. Odata ca niciodata, autorul, Gheorghe Virtosu, si-a dorit sa le deschida copiilor usa fermecata spre tainele lumii, sa le ofere parintilor si bunicilor bucuria de a le citi povesti cu adevarat minunate, care sa-i faca sa viseze frumos si sa prinda curajul de a-si indeplini aceste visuri. Cartile copilariei ne formeaza, devin parte din felul nostru de a fi, de a gandi si de a trai.

Incarcata de meditatii asupra rostului si momentelor-cheie ale vietii, cu personaje pe cat de jucause si dornice de a castiga simpatie, pe atat de animate de semnificatii si de responsabilitati spirituale, lumea O inima de Broscuta este lumea lui IMPREUNA.

O inima de Broscuta este o serie de carti dominate de sensibilitate, de magie, de frumusete, pana in cele mai mici detalii. Povestea magica creionata de Gheorghe Virtosu este completata cu ilustratii originale si apare in conditii grafice de exceptie.

Intra pe site, joaca-te, intra in aventura alaturi de indragitele personaje ale colectiei si cele zece volume de exceptie ale seriei O inima de Broscuta pot fi ale tale la un pret redus cu 50%. Aventura continua! Intra in joc!

http://www.adenium.ro/o-inima-de-broscuta/

aventura-continua-fb

luni, 29 februarie 2016

Valentin Meiu, creatorul trofeelor „Oamenii Timpului”: „Am fost un rebel și-un răsfățat al Iașului”


Valentin Meiu, creatorul trofeelor „Oamenii Timpului”: „Am fost un rebel și-un răsfățat al Iașului”
Adina ScutelnicuPublicat la: 29-02-2016
Sculptorul și profesorul Valentin Meiu este unul dintre personajele celebrei boeme de la Corso, de altădată. Mare iubitor de libertate, artistul a fost un rebel al generației sale, un protestatar și-un contestatar al regimului comunist. S-a urcat pe mese, a strigat, l-a maimuțărit pe Ceaușescu, și-a proclamat independența în moduri neobișnuite, dar forma supremă de protest a fost aceea că nu s-a lăsat înregimentat în marea masă a clasei muncitoare. A cioplit monumente funerare în marmură, dar a săpat și gropi în cimitir, recitând din Shakespeare. Marea parte a tinereții însă, și-a petrecut-o la Corso, pe Lăpușneanu, ca răsfățat al Iașului, înjurând „bătrânii”. Evenimentele din 1989 aveau să-i aducă cea mai mare bucurie pe care a trăit-o vreodată, dar și o mare dezamăgire. Artistul avea să realizeze că nu Ceaușescu stă în calea fericirii sale, ci el însuși. Ei înșiși, de fapt, fiindcă legăturile din grupul său de prieteni s-au destrămat și fiecare a încercat, mai mult sau mai puțin scrupulos, să-și folosească oportunitățile și să-și urmărească interesele. Trist și singur, sculptorul s-a pus și mai vârtos pe băut. Dar totul s-a oprit într-o zi din mai 1997, când a avut o revelație mistică ce i-a schimbat total viața. Din acel moment, Valentin Meiu a redevenit el însuși. Este profesor de desen, compoziție și modelaj la Liceul de Artă „Octav Băncilă” din Iași, unde îndrumă pașii tinerei generații de artiști, iar cea mai mare parte a timpului și-o petrece în atelier, sculptând.

Cariatida
Cariatida

Fac abstracție de tot ce știu despre dumneavoastră și vă întreb direct: cine sunteți, domnule Valentin Meiu?
M-am născut în 1955 la Tecuci, unde am făcut și liceul, apoi am dat la Arte, la București. Mi-am dorit dintotdeauna să fiu sculptor, încă de când eram mic. Sculptor sau aviator. Am avut dintotdeauna o mare nevoie de libertate și, mă gândesc acum, cele două profesii la care aspiram au în comun libertatea. Cu toate că îmi doream foarte mult să ajung sculptor, am intrat la facultate abia după cinci ani, la Iași. În acea vreme admiterile erau infernale, erau câteva sute de candidați pe trei-patru locuri. Se spune că se intra pe pile; se poate, dar toți cei care intrau erau foarte buni. Am absolvit sculptura în 1983 și am primit repartiție la Bârlad, ca profesor de desen. M-am dus la post, dar n-am stat mult, mi-am terminat stagiatura și am venit în Iași.
Tot ca profesor de desen?
Nu! În Iași am făcut tot felul de munci necalificate, dar nu aveam stare, nu aveam răbdare să rămân multă vreme într-un loc. Nu suportam să lucrez, voiam să fiu liber.
Ce fel de munci ați făcut?
Păi, fel de fel… am săpat și gropi în cimitir. Săpam și recitam din Shakespeare; eram un rebel. De fapt, nu un rebel, eram rebelul rebelilor. Am lucrat și într-un atelier de monumente funerare. Acel stagiu mi-a prins bine. Acolo am învățat să simt piatra.
Care este materialul dumneavoastră preferat, cu ce vă place să lucrați?
Cel mai bine rezonez cu marmura, cu piatra. Am făcut foarte multe lucrări până în 1995, lucrări pe care le vindeam la Coral, la magazinul de artă și antichități al lui Corneliu Simionescu. Am lucrat mult, dar am pierdut urma multor lucrări; nici poze nu am cu sculpturile mele.


Bufnița

Ce anume vă displăcea la muncă? Fiindcă, de lucrat tot ați lucrat. Ați sculptat foarte mult în perioada dinaintea evenimentelor din 1989.
Nu-mi plăcea să fiu angajat. Nu mi-a plăcut programul, înregimentarea: „Hai, toată lumea face acum asta!” nu era stilul meu. Mie îmi plăcea să mă trezesc fără ceas, să-mi beau cafeaua, să stau să meditez, să cuget… de-astea. Îl și uram pe Ceaușescu și nu voiam să fiu sluga lui. Așa aveam impresia, că sunt sluga lui. Și protestam. Beam și foarte mult în perioada aceea. Eram o gașcă de rebeli, mergeam la Corso, pe Lăpușneanu și făceam toate nebuniile. Mă urcam pe mese și declamam din cuvântările lui Ceaușescu, îl imitam. Mă știa lumea ca pe-un cal breaz. Generația mea a fost mai rea decât precedenta. Îi înjuram pe cei „bătrâni”, aveam impresia c-o să facem și-o să dregem, dar, cumva, ne-am pierdut.
Cum adică v-ați pierdut? Mulți sunteți artiști cunoscuți.
Promiteam mult, dar aveam senzația, eu, cel puțin, că nu mă pot manifesta din cauza lui Ceaușescu. Nu era chiar așa. Se făceau lucruri bune și în perioada comunistă, trebuia doar să fii puțin atent.
Ce s-a întâmplat după 1989?
Când a fost Revoluția m-am bucurat extraordinar de tare, poate doar dacă l-aș vedea pe Hristos m-aș mai bucura așa. Venise vremea fericirii și-a libertății, ni s-au deschis drumurile, așa am perceput atunci acele momente. Ulterior, aveam să-mi dau seama că nu regimul stătuse în fața libertății și fericirii mele, ci eu însumi. Eu, nu Ceaușescu, eram vinovat de nefericirea mea. Gașca noastră s-a spart și-am fost uluit că foștii prieteni s-au călcat în picioare. Am început să beau și mai rău. Eram ca apostolul Pavel înainte de-a merge pe drumul Damascului.


Visul lui Iacob

Cum s-au terminat excesele și extravaganțele?
Prin mai 1997 o făcusem rău de tot de oaie și-am simțit dorința de-a pleca. Și chiar am plecat. M-am dus la Belcești, unde fusesem chemat să scriu pisania bisericii. Am stat în casa epitropului și, nu în prima noapte, în a doua, am citit o carte despre Hristos. În noaptea aceea am simțit mâna divinității. Am trecut efectiv de la agonie la extaz. Absolut incredibil a fost faptul că-mi năvăleau în minte toate lucrurile frumoase din trecut, inclusiv un episod din clasa a IV-a, când devenisem atât de religios încât mi-am speriat părinții. Vara anului 1997 am trăit-o cu o bucurie extraordinară. Îmi amintesc că mă pregăteam pentru Salonul Artis și aveam în atelier o bucată de marmură cât un fotoliu. Mă tot uitam la ea și mă gândeam: „Doamne, tu ești sculptor, eu sunt un biet cioplitor”. Nu mai știu ce idee îmi trecuse prin minte, dar am făcut o gaură în marmură. Apoi încă trei. Eram bulversat și mi-am zis c-am stricat bunătate de material. A doua zi, intru în atelier și mă uit cum arată bucata de marmură. Deodată, o răstorn și îmi dau seama că este o inimă, iar cele patru găuri sunt cele patru camere, atriile și ventriculele, și mi-am amintit că în timp ce făceam găurile în marmură am spus că am o inimă de piatră și că nu mai simt frumusețea. Pentru mine, acesta a fost un semn că trăirile speciale din acea noapte de mai, revelația, a fost realitate. Sculptura numită „Inima” este una dintre lucrările cele mai dragi mie.


Inima

Cum lucrați, aveți anumite tabieturi, ritualuri?
Toți avem anumite „ritualuri”. Nu superstiții, ci ritualuri care vin din interior. Artistul are un suflet bogat, sensibil, care exprimă. Dacă n-are ce spune, dacă n-are ce să dea celorlalți, nu e artist. Eu lucrez pe baza unor schițe sau a unor modelaje, dar de multe ori lucrarea îmi este dictată de forma pietrei. Trebuie să vezi ce este în interior. Să vezi dincolo de aparențe. Am fost șocat la un moment dat când, trecând pe lângă un supermarket, în Tătărași, am văzut un afiș imens cu o icoană. Nu înțelegeam ce legătură este între icoană și magazinul respectiv. De fapt, era o reclamă cu imaginea unor pâini.
Ce puteți spune despre trofeul Oamenii Timpului?
Lucrarea este realizată din trei plăcuțe de alamă, de doi milimetri grosime, sudate între ele. Cele trei plăcuțe amintesc structura trihotomică a omului: trup, suflet și duh. Statueta reprezintă un om-luptător puternic și stabil, apărat de scuturi de protecție; pe cel din față este gravat OT (Oamenii Timpului – n.r.). Mai departe, las privitorul să interpreteze.
De 17 ani sunteți profesor la Liceul „Octav Băncilă” din Iași. Cum de ați optat pentru catedră?
Am ajuns la catedră oarecum întâmplător, în 1999. În perioada aceea, sculptorul Gheorghiță era inspector la Inspectoratul Școlar Județean. A venit la atelier și mi-a spus că are un post pentru mine la Tomești. Mi-a zis să mă pregătesc, fiindcă anul următor voi preda la „Băncilă”; așa i-a spus și directoarei de la școala din Tomești. Așa a fost, dar am susținut o grămadă de examene; un coșmar. La început mi-era frică.
De ce anume vă era frică?
De elevi. Eram timorat. De câteva ori chiar m-am gândit să plec din învățământ. Nu eram obișnuit să interacționez cu cei tineri, nu știam cum.
Până la urmă cum i-ați „prins” pe elevi?
Păi, cred că, de fapt, ei m-au prins pe mine, nu eu pe ei.
Cum sunt elevii de astăzi?
Sunt extraordinari, am avut promoții foarte talentate, elevi foarte buni, cu vână de sculptor. Sunt mândru de ei!
Ce înseamnă „vână de sculptor”?
Înseamnă să-ți placă munca, mirosul de atelier. Eu am un fel de „test al atelierului”: îi aduc la mine și-i las în pace să văd ce fac. Pe cei care sunt aplecați spre sculptură îi vezi din prima. Sunt iscoditori, se uită la lucrări, le iau, le sucesc. Pun mâna pe materiale, întreabă de una, de alta. Iau bucățele de lut și le modelează, dau de treabă mâinilor, nu stau. Testul ăsta nu dă greș.
Acum, că am aflat ce face profesorul Meiu, poate-mi spuneți și ce face sculptorul Meiu?
Sculptorul Meiu lucrează. Pregătește o expoziție personală care va avea loc la galeriile „Tonitza”. Sper să fie un eveniment frumos.
http://www.revistatimpul.ro/view-article/2993

Ce-ar fi să-ți începi primăvara citindu-l pe Creangă?

COMUNICAT DE PRESĂ

Ce-ar fi să-ți începi primăvara citindu-l pe Creangă?
În perioada 1-13 martie ai 30% reducere pentru orice volum inspirat din Creangă comandat de pe site-ul Adenium: www.adenium.ro



Adenium te provoacă să îți începi primăvara citindu-l pe Creangă. Comandă albumele de benzi desenate Povești și Amintiri din Copilărie sau volumul Capra cu trei iezi și alte povești în versuri și le primești cu o reducere de 30%. Promoția este valabilă pentru titlurile specificate comandate de pe site-ul Adenium, www.adenium.ro, în perioada 1-13 martie 2016.

Povești. Album de benzi desenate conține adaptări în benzi desenate după câteva din poveștile lui Ion Creangă: Punguța cu doi bani, Capra cu trei iezi, Dănilă Prepeleac, Fata babei și fata moșneagului, Ivan Turbincă și Povestea lui Harap-Alb. Scenariul este ingenios și amuzant, iar ilustrațiile sunt realizate de Șerban Andreescu.
Tot hazul, farmecul, efervescența Amintirilor lui Creangă sunt transpuse în benzi desenate în Amintiri din copilărie. Povestiri. Pentru că aventurile lui Nică sunt grozave și orice puști din zilele noastre are nevoie să afle cum să se distreze de-adevăratelea! Ediție de lux cu desene superbe, semnate de Șerban Andreescu.
Reinterpretarea realizată de Lidia Batali în Capra cu trei iezi și alte povești în versuri este ilustrată cu imagini semnate de Adrian Barbu și completată cu un minidicționar explicativ al regionalismelor și arhaismelor, foarte util micilor cititori.

Adenium vă propune mai mult decât o lectură și deschide poarta magică prin care orice puști al zilelor noastre va călători în timp, în Țara Copilăriei Adevărate, unde însuși Creangă, povestitorul, îi va întâmpina așa cum numai el știe să o facă.

http://www.adenium.ro/carte/amintiri-din-copilarie-povestiri-benzi-desenate/