Oamenii Timpului, ediția
transfrontalieră - Iași, 2015
Parfum de colinde, timp
prielnic pentru Poveste…
Orice lucru, orice
imagine, orice element al naturii, dar mai ales orice Om are o poveste.
Doar că nu și-o poate
spune singur; are nevoie de altcineva care, nu oricum – ci cu uimire și
încântare – să se aplece asupra sa, să îi descopere povestea și să o spună
celorlalți. Pentru că oamenii iubesc poveștile. Oamenii iubesc poveștile
frumoase! Și atunci, cu atât mai mult cu cât ei înșiși se trezesc a fi eroii acestor
povești, totul se transformă într-un vis frumos, împlinit, într-un ideal mobilizator,
menit să le poarte pașii mai departe prin viață.
O asemenea Poveste are și
Campania Oamenii Timpului. Aceasta a
început în momentul în care am fost învestiți cu misiunea – deloc ușoară – de a
revigora Revista TIMPUL. De a-i reda strălucirea pe care o merită cei 140 de
ani de istorie pe care îi poartă în spate.
Însă că nu mică ne-a fost
mirarea să descoperim că, deși TIMPUL a reușit să își ridice din nou fruntea încoronată
spre orizont, amintirea despre sine era una ștearsă, spre uitare. Nu ni s-a
părut drept.
Ne-am spus atunci: dacă TIMPUL, autentică
valoare a culturii noastre naționale nu se bucură de recunoașterea și aprecierea
cuvenită, ce se întâmplă cu Oamenii simpli, ai Prezentului, cărora le este
străin vedetismul de carton și care nu ajung neapărat subiecte în paginile
Istoriei, pentru ca cineva să-și mai poată aminti de ei vreodată? Ce se
întâmplă cu proiectele lor grandioase care EXISTĂ, în mod incontestabil?
TIMPULUI îi sunt străine
lamentările conform cărora nu există Modele, nu mai există valori autentice. Nimeni
nu poate trăi fără un model, chiar dacă nu ne dăm seama de acest lucru. De ce?
Pentru că cele două facultăți operaționale cu care funcționează omul în viața
de zi cu zi sunt rațiunea și sentimentele, ambele fiind incapabile să releve un
adevăr absolut. De aceea omul simte în permanență nevoia să împărtășească, să
compare, să concureze căutându-și astfel în mod aproape inconștient – un Model
pe care să-l urmeze.
Campania Oamenii Timpului
urmărește chiar acest lucru: să identifice și să omologheze valori, semn al
maturității unei comunități. Nu ne-am propus să facem singuri acest lucru, ci
împreună cu membrii comunităților înscriși în Campanie. Întregul proiect este o
împreună-lucrare. Suflul său se constituie în ecoul de care se bucură printre
Oameni. În feedback-ul acestora.
În formula sa extinsă
anul acesta, la nivel transfrontalier (incluzând Regiunea Nord-Est a României
și orașele Chișinău și Cernăuți), Campania Oamenii
Timpului a căpătat alura unui maraton. Au fost 800 de propuneri de
nominalizați, au devenit finaliști 80 de personalități care prin proiectele lor
din ultimul an calendaristic au sporit zestrea comunității și au întărit
blazonul comunității pe care o reprezintă. Aceștia s-au bucurat de peste
100.000 de voturi din partea publicului care și-au susținut în mod susținut
favoriții în tot acest timp.
Ne-am bucurat și în acest
an de susținere, de parteneri care asemenea nouă, care își doresc ca sămânța
Binelui să se bucure mereu de teren favorabil, menit să o ajute să încolțească
și să sporească, parteneri care prin activitatea lor contribuie la
concretizarea unor asemenea idealuri.
Pe 12 decembrie 2015, începând
cu ora 20, găzduiți cu onoarea cuvenită de Sala Mare a Teatrului Național „Vasile Alecsandri” din Iași, vom face
împreună reverența cuvenită Oamenilor Timpului, reprezentativi pentru noi în
acest an.
Un distins coleg care
ne-a fost alături îndeaproape în această Campanie și căruia îi mulțumim pe
această cale spunea frumos: trăim iluzia că Timpul este trecător. Ei bine, nu.
Noi suntem cei care trec…
Să ne permitem măcar din
când în când să ne eternizăm, identificându-ne cu infinitatea Timpului. Să Preluăm Trecutul oferindu-i onoarea ce i
se cuvine; să Premiem Prezentul în
mod meritoriu, Pregătind astfel Viitorul.
Adriana Nazarciuc,
Președintele
Asociației Revistei „Timpul”
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu