vineri, 18 ianuarie 2013

Editura Adenium din Iasi se reinventeaza


editura Adenium

După doi ani de când s-a înfiinţat ca editură specializată în literatură şi benzi desenate pentru copii, edituraAdenium se transformă în editură generalistă. Cărţile pentru copii rămân în continuare în atenţia sa, dar aria de activitate se va extinde pe următoarele coordonate:
Scriitorii limbii române : autori de limbă română de pretutindeni;
Cei care vin : debutanţi şi autori aflaţi la primele cărţi;
Universul literelor : scriitori aparţinând literaturii universale;
Anthropos : cărţi din domeniile psihologiei, antropologiei, ştiinţelor educaţiei, sociologiei, politologiei, teologiei şi religiilor etc. ;
Bucuria copiilor : literatură pentru copii ;
Spectator : cărţi dedicate teatrului, filmului, muzicii, artelor plastice etc. ;
Action&Suspence : literatură poliţistă, de acţiune, spionaj etc. ;
BD Junior și BD Senior: serii de benzi desenate.
În afara activităţii editoriale propriu-zise, editura oferă şi diferite servicii  complementare:
- editare/redactare/traducere de text;
- culegere/corectură/redactare materiale editate de companii naţionale/multinaţionale;
- design/tehnoredactare (machetare cărţi, reviste, flyere, broşuri, cărţi de colorat; realizarea de coperţi, cataloage de prezentare, panouri publicitare etc.).
De asemenea, se oferă servicii de consultanţă în domenii specifice.
Pe viitor, Adenium va colabora cu Fundaţia Culurală Timpul  în ceea ce priveşte editarea revistei TIMPUL.

L-am rugat pe scriitorul Liviu Antonesei, directorul editorial al editurii, să ne spună cum a intrat în acest proiect ambiţios şi cum îl vede evoluînd peste cinci ani.
 
Am intrat în proiect din întâmplare, însă nu complet din întâmplare! Pe vremea când era numai editură pentru copii, am lucrat cu Adriana (editor la Adenium) la proiectul iniţial – cărţile pentru copii scrise de dl. Gheorghe Vîrtosu, pe care le-am citit şi pentru că mi-au placut, le-am şi prefaţat.
Am citit şase volume din cele vreo 27 – 28, câte vor fi în seria O inima de broscuţă. Când a apărut ideea extinderii editurii, m-am gândit puţin şi am acceptat direcţia editorială a acesteia. De ce? Mai întîi, pentru că nu mai acceptasem vreo funcţie de conducere din 1998, când am părăsit preşedinţia judeţului Iaşi. Şi mi s-au făcut destule oferte, de stat sau private în intervalul acesta, dar le-am refuzat, aşa că, acum, eram odihnit din acest punct de vedere! Conducerea Fundaţiei Timpul şi a revistei omonime nu intră la socoteală, pe acelea nu le părăsisem vreodată din 1993 încoace – iată se fac în august 20 de ani!
Pe de altă parte, a prelua conducerea unei noi edituri pe o piaţă a cărţii saturată şi în plină criză economică, mi s-a părut o provocare, un pariu care merita să fie făcut! Cum va fi peste cinci ani? Nu ştiu, că nu sunt tare la profeţii sau citirea viitorului. Însă mi-ar plăcea foarte tare să se spună atunci: Dintre zecile – poate sutele? – de edituri ieşene, două sunt într-adevar importante: Polirom şi Adenium. Dacă nu va fi aşa, înseamnă că n-am meritat şansa de a avea această oportunitate la dispoziţie.
Iulian Sirbu

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu