marți, 20 octombrie 2015

Povești în versuri de Lida Batali, la Adenium

Povești în versuri de Lidia Batali


De când mă știu, mi-a fost greu să compun versuri, să găsesc rimele potrivite atunci când aveam o temă la școală. Parcă aveam un vocabular cu 10 cuvinte și nu știam cum să le mai rotesc între ele. Dar la compuneri, mă simțeam în lumea mea și vocabularul devenea maaare cu mii de cuvinte :) .
Mă gândesc acum la un lucru. Dacă am fi într-o sală cu vreo 50 de oameni și fiecăruia ni s-ar cere sa repovestim o poveste foarte cunoscută. Câte variante credeți că ar exista? 50 , bineînțeles- unele amuzante, altele extrem de plictisitoare , altele captivante- chiar daca avem de-a face cu aceeași poveste, fiecare o vom spune diferit.
Așa că astăzi am ales să vă  prezint o carte cu povesti pe care cred ca le-ați auzit de foarte multe ori  și cu siguranță le-ați spus și voi copiilor voștri.
Dar nu este o carte obișnuită, pentru ca povestirile au rimă, cuvinte alese meșteșugit  multe dintre regiunile țării noastre.
Ce reacție au avut ursuleții? Ei îndrăgesc mai mult poveștile  obișnuite, nu cele în versuri.   Nu avem multe cărți de poezii ( cred ca le pot număra pe degete). Dar cele pe care le avem , sunt prețuite și citite de mai multe ori  , deși nu sunt atrași  așa de mult  poveștile in versuri.
După ce am citit una, și încă una și încă una, m-au întrebat dacă mai există astfel de cărți.
Faptul ca au o acțiune, că sunt ritmate și muzicale, aceste povestiri în versuri au farmecul lor aparte, mai ales când autorul știe să aleagă cele mai potrivite cuvinte și rime.
Și doamna Lidia Batali a știut din plin să facă acest lucru, transformând povesti foarte cunoscute în versuri pline de grație, dar și umor.
Totodată îmbogățește vocabularul celor mici cu regionalisme din anumite zone ale țării. Și nu vă speriați că nu le veți putea explica copiilor, aveți o micuță legendă pe fiecare pagină.
Paginile sunt pline de ilustrații, putând fi gustate chiar și de către cei mai mici cititori.
Da, știu că există acum acea controversă legată de sadismul întâlnit în unele povești clasice. Recunosc că și eu am sărit anumite pasaje din unele povestiri sau am încercat să le adaptez.
Dar aceste poezii sunt o adaptare a povestirilor, lipsind unele scene pline de duritate, plus că cei mici vor simți mai mult umorul anumitor scene.
Cum ar suna povestea Ursul păcălit de vulpe, așa cum a scris-o Lidia Batali ?
http://www.adenium.ro/search?orderby=position&orderway=desc&search_query=lidia+batali&submit_search=Cautare

Mulțumim, Lidia Batali pentru că ne-ați descoperit încă o dată cât de melodioasă și de frumoasă este limba dulce românească ! :)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu