vineri, 20 martie 2015

Din sudul țării spre cele 7 coline ale Moldovei / Aurora Georgescu trăiește ”Anotimpurile” la Iași


Iubitorii de bine și de frumos s-au întâlnit zilele trecute la Iași, în centrul istoric. Palas Mall a găzduit o lansare de carte impresionantă. Suflete calde, gânduri bune și curate, mâini întinse spre alte mâini formând hora dragostei pentru spirit, într-un cuvânt oamenii frumoși au cunoscut alți oameni frumoși. Cam așa ne descrie atmosfera de la Palas, Aurora Georgescu, concitadina noastră, autoarea cărții ”Anotimpurile”. Despre această carte și despre ea personal, Aurora Georgescu vorbește mai puțin. Odată însă cu această călătorie făcută la Iași, poeta află că există niște oameni extraordinari dincolo de granițele Olteniței și ale zonei de sud a țării, cei care au primit-o cu brațe deschise și gesturi pline de omenie fără să o fi cunoscut vreodată. Autoarea de cărți pentru copii ne explică cum a ajuns la Iași.
Aurora Georgescu Foto facebook Editura Adenium
Aurora Georgescu
”Inițial prima carte a apărut la Editura Tridona de aici din Oltenița, o cărticică care a ajuns în mâinile unui băiețel al cărui tată avea o mică editură. Acest domn a aflat adresa mea și m-a întrebat dacă am ceva pentru copii să tipărească. I-am dat o poveste în versuri ”Poveste în seara de ajun”. Cartea a ajuns la un editor de la Editura Litera, care m-a invitat cu tot ceea ce am scris acolo, am făcut o carte ce se vede și pe blogul meu, intitulată ”Poezii pentru cei mici” în 3000 de exemplare. La Târgul Gaudeamus a fost cea mai bine vândută carte de literatură pentru copii printre cele ale Fraților Grimm sau Ion Creangă. Am fost invitată la Librăria ”Bastilia” din București să prezint această carte unde am avut scriitori și poeți în auditoriu. Am fost la Școala ”Ferdinand” din București, la librăria ”Libris” din Brașov, la Școala ”Elena Cuza” din București. De la Editura Litera m-a cunoscut ilustratorul Șerban Andreescu, unul dintre cei mai buni din țară și cel care prezintă lucrările sale la Editura Adenium din Iași. Așa, directorul general al Editurii Adenium a dorit să mă cunoască. Am 24 de poezii grupate în ”Anotimpuri” în grafică foarte frumoasă. Am avut o lansare și la Târgul Gaudeamus, unde s-au vândut peste 200 de exemplare. Succesul de acolo a făcut să fiu invitată la Iași pentru a prezenta cartea la Palas Mall, în centrul Iașiului, în niște condiții absolut extraordinare. Târgul a fost foarte bine organizat, cu evenimente deosebite.” declară pentru oltenitainfo.ro Aurora Georgescu. Autoarea de cărți pentru copii a participat acolo la lansarea unei cărți a lui Adrian Cioroianu, a cunoscut pe autorul cărții ”La Cotul Donului”, profesor Vasile Șoimaru. Participarea copiilor de la Palatul Copiilor Iași la lansarea de carte a Aurorei Georgescu a însemnat un moment festiv emoționant pentru invitata orașului de pe cele 7 coline. Aurora Georgescu a rămas impresionată de prezentarea unei serii a Editurii ”Adenium” cu ”O inimă de broscuță”, o carte cu învățăminte aparținând lui Gheorghe Vârtosu. Despre echipa editurii ieșene, Aurora Georgescu are doar cuvinte supreme, poeta declarând că nu a crezut că există și astfel de oameni, exemple pentru ceilalți.”Le sunt recunoscătoare ilustratorilor în primul rând. Orice carte pentru copii trebuie susținută de ilustrator acest lucru este extrem de important. Dacă nu este unul bun, cartea pierde, pentru că la început este contactul vizual și apoi poezia. Asta am constatat eu. De la ”Adenium” i-aș specifica pe toți. În primul rând directorul general, Adriana Nazargiuc, oameni care m-au sprijinit și motivat și care m-au făcut să înțeleg cum să comunic cu fiecare în parte. Apoi Gabriel Cheșcu, Roxana Petraru, Florin Iancu, Emil Petre Juverdeanu, Daniel Șandru, Andrei Giurgia, Corina Gologoț, Nelu Nicorici, Elena Corina Crețu. Fără implicarea lor nemijlocită, cartea nu ar fi existat și le sunt îndatorată. Sunt adevărați profesioniști. Când nu ești urmărit de invidii și răutăți, se fac lucruri extraordinare. Parcă ar avea un singur suflet, merg pe două picioare toți, acționează cu două maini. Merg de la director general până la secretar la fel, oricât ar fi de greu nu sunt încruntați, sunt un singur gând și suflet. Ei nu se plâng de bani, sunt pur și simplu uimită că există astfel de oameni. Să nu fii invidios unul pe altul, să te bucuri sau să ridici pe cel căzut este minunat. Ei așa fac. M-au așteptat ca pe o prințesă, mi-au rezervat apartament în hotel pentru toată perioada cât am stat acolo. Le mulțumesc din suflet. Deviza celor de la Adenium este ”Un exercițiu pentru excelență” și au demonstrat EXCELENȚA.”  mărturisește Aurora Georgescu. La târgurile de carte la care va participa editura amintită, va participa și Aurora Georgescu, una din realizările de succes și cu mare încărcătură spirituală de care se bucură autoarea cărții.
De la prima carte publicată la ”Tridona” în Oltenița la Adenium în Iași cu ”Anotimpurile” 
Aurora Georgescu a început să publice cărți odată cu ”Pățania lui Dănuț”, publicată la Editura ”Tridona” din Oltenița. Au urmat ”Poveste din seara de Ajun”la Editura ”Charmides” din Bistrița, ”Alfabetul, cheia tainelor lumii” la Editura ”Aramis” din București, la care ilustrator este Mirela Pete din Cluj Napoca. Mai târziu, sub semnătura aceleiași iubitoare de poezii pentru copii, a apărut un volum de carte ”Poezii pentru cei mici” la Editura ”Litera” din București, ilustrată de Șerban Andreescu, pe care scriitoarea îl consideră unul dintre cei mai mari ilustratori de literatură pentru copii din România, autor de benzi desenate cu premii internaționale la diverse târguri și expoziții, ilustrator de manuale școlare de-a lungul anilor.
Aurora Georgescu ne povestește puțin despre pasiunea sa pentru condei, apărută de când aceasta era elevă, însă scrisul și publicațiile sale au început concret de când a devenit bunică: ”A trebuit să le spun nepoților poezii…după ce am primit un calculator și am avut un blog făcut de un nepot am început cu poezioare pentru copii. Comentariile pe blog m-au motivat, apoi au început cărțile.” povestește Aurora Georgescu. Probabil că sensibilitatea sa o face să se dedice mai mult acestui gen literar și copiilor, sufletul său având încă prospețimea unui copil. ”Cărțile pentru adulți sunt în antologii și am un număr de șase. Acum pregătesc o carte cu 54 de poezii pentru copii, a cărei ilustrație aparține lui Tony Wolf, renumit în Europa pentru opera sa. Apoi mă gândesc la o altă carte ”Poezii mici mici”, cu ilustrație Mirela Pete. Mai am în lucru și alte cărți aflate la diverse edituri.” conchide autoarea.
Am mai aflat că Editura Adenium a reeditat Revista culturală ”Timpul”, publicație apărută prima dată la Iași la 15 martie 1876. Acestui subiect îi vom dedica un alt spațiu și un interviu special cu Aurora Georgescu.
La lansarea de carte de la Iași au participat copii de toate vârstele ce s-au bucurat de un spectacol deosebit cu poezii din ”Anotimpurile”.
Laura Suzeanu
                

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu