sâmbătă, 26 iulie 2014

Despre Vladimir Drăghia și a lui Dragoste fără plural...



http://www.elefant.ro/ebooks/fictiune/poezie/dragoste-n-are-plural-224848.html

Draghia, omul caruia ii este drag.... In prima faza il simti inabordabil si inaccesibil, infumurat si arogant, mindru si superior ceea ce ii confera aerul unui seducator care este in mare amor cu norocul si de care s-a indragostit, iremediabil, sansa... Asta il face invincibil! L-am remarcat intr-un EMIL in care isi doza forta artei interpretative cu inteligenta, gradat si intens, sagalnic dar fara sovaieli! Rolul lui a crescut cuminte si serios apoi scenaristul i-a aruncat pe umeri omului-artist Draghia valente pe care le crestea in duritate extazianta... Vladimir a stiut, poate nativ, poate urmind o indicatie regizorala, sa intensifice jocul asa incit sa devina acaparant si acaparator... Mai apoi, dupa ce NARCISA SALBATICA s-a ofilit in vremuri uitate, a aparut in lumea universului fb... Mai o poza, un instantaneu, mai o aparitie soc sau de senzatie ( a se vedea sedinta foto cu senzationalul lui ciine!!!) mai un comentariu, mai o interactiune... Am tot comentat si eu si mare mi-a fost surprinderea ca a replicat, a ripostat, a raspuns... Apoi, dupa emisiuni tv, dupa alte aparitii, domnul care face obiectul acestor rinduri rupe gura tirgului cu ginduri scrise initial in rime albe, un fel de proza scurta in versuri... Evident ca am comentat si eu... Mai stingaci, mai neinspirat insa intotdeauna SINCER SI LA OBIECT! Perseverent din fire, acest Don Juan isi scrie trairile, le picteaza cu taceri albastre, din lumini insira ginduri iar cu verdele mintii sale le creioneaza in sentimente, in sedimente, in zacaminte din care scoate raze ce erup nuferi si stele! Acum, genialul asta, a scos o carte, unica si irepetabila pentru ca este PRIMA!!! Abia astept s-o citesc, sa-i simt in nari mirosul de iubire singulara pentru ca autorul sustine, pe buna dreptate, ca DRAGOSTE N-ARE PLURAL!!! Sustin in continuare ca Draghia dincolo de a fi un FRUMOS (invidia masculina imi da tircoale!!! hehehe...) este un exponent de seama al generatiei tinere!!! Fac apel la diriguitorii din televiziuni: puneti-l, bre, pe omu' asta la treaba, pentru ca poate, pentru ca e in stare!!! Va indemn, asadar, dragi cititori sa va umpleti sufletul cu vers simplu si direct, fara metafore sofisticate insa cu trairi ample si plenare... Va asigur ca veti descoperi teritorii de fericire virgina si pura, de inalt si preaplin sufletesc, de tumult!!! Nu e nimic comercial in sugestia mea, nu am vreun pact cu AUTORUL, am scris doar ca rasplata pentru fiecare emotie marunta, pentru fiecare cuvint mic!!! Insa atit de MARI!!! Va doresc LECTURA PLACUTA...

Cristi Banu

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu